ответ:
ще в эподах у горація намітився шлях до поезій, які він назвав "пісні" ("carmina"). під цією назвою він видав у 23 р. збірка ліричних віршів, у трьох книгах. вони були написані між 31 і 23 р. до н. е. ними він хотів закінчити свою поетичну діяльність. але на прохання серпня він описав ще військові подвиги його пасинків тіберія і друза і, приєднавши до цих віршів та інші, видав останню, четверту книгу в 13г. до н. е.
ліричні вірші горація вже в античності стали називатися , і таку назву вони зберегли до нашого часу.
захоплюючись грецькою поезією, горацій ставить собі в заслугу, що він переніс на римську грунт грецьку лірику - мистецтво алкея, сафо, анакреонта.
правда, до горація неотерики і головним чином катулл користувалися метричними розмірами еолійських поетів, горацій же збагатив римську поезію, застосовуючи в різних варіаціях строфи алкееву, сапфическую, асклепиадову.
перший збірник складається з 38 віршів. перші шість од третьої книги отримали назву "римських од", так як у них прославляються рим і політика серпня.
збірка відкривається віршем, присвяченим меценату. люди проявляють схильність до різних занять, говорить горацій, але поезія стоїть вище всього, і справжнє його покликання - бути ліричним поетом. до думки про високу місію поета він повертається в одах 7 і 13 книги ii, 8 - книги iv. майже всі оди горація мають обіг - це не що інше, як свого роду посвячення різних сучасникам поета або вигаданим особам.
як не прагнув горацій здійснити эпикурейский принцип "проживи непомітно", але це йому не завжди вдавалося. вже в перших одах є відгуки на політичне життя римського суспільства.
вимога "золотої середини", яке горацій розгортає в оді до лицинию (ii, 10), є відображення філософії помірних стоїків. воно відповідало духу часу як виправдання мінливості щастя:
^ той, хто золотій середині вірний,
мудро уникне і убогій покрівлі,
і того, що в інших живить заздрість,-
чудових палаців.
частіше тріпає вихор велетні-сосни,
важче обвал всіх високих веж.
і громаддя гір залучають частіше
удари блискавок. (ii, 10, 5-12.)
вже з самого початку горацій попереджає, що він налаштовує ліру на новий лад: він буде співати нові пісні, не тільки витримані в одному розмірі (алкеева строфа), але і вимагають побожного мовчання.
поет починає з основного своєї вимоги - золотої середини. він пропагує задоволення малим, помірність, закаляющую людини. вона ж є запорукою гідної поведінки на війні, запорукою безсмертної римської чесноти. така ж ідея проводиться в оді 2-й. ода 3-я - продовження попередніх думок: справедливий чоловік захищає праве діло, він не боїться страт, він сміливо бореться з тираном, який звик наказувати одним лише виразом обличчя.
ода 4-я продовжує прославлення серпня. влада його - влада розумна. його, як і поета, надихають камены і вселяють йому мудрі рішення. могутність серпня зіставляється з владою юпітера, законно карає непокірних. чим же серпень доріг поетові? про це трактує ода 5-я: він підкорить ворогів - британців і парфян - і спокутує колишній ганьба римлян. ганьба не в одній поразці, це тільки наслідок зіпсованості вдач. говорячи про це в оді 6-й, горацій протиставляє сучасному суспільству спосіб життя предків, гідний всілякого наслідування.
таким чином, художніми засобами горацій стверджує принципат, обожнює серпня, тобто переслідує ту ж мету, що вергілій в "енеїді".
у книзі iv од, що складається з 15 віршів, проводяться ті ж думки про безсмертя поезії та прославлення августа і його пасинків тіберія і друза. урочистість, гармонійність окремих частин кожної оди характеризують горація як цілком сформованого поета.
подробнее - на -
объяснение: